KIRŞAN VİNÇ KONU BAŞLIKLARI
- Mobil Vinç bakım onarım
Mobil vinç bakım onarım, Ağır hizmet tipi montaj için özel mobil vinçler, güçlü manevra kabiliyetine sahiptir ve genellikle mobil veya sabit bir vincin çok büyük ve esnek olmadığı kaldırma işleri için kullanılır. Kendinden tahrikli vinçler, yüksek güvenlik standartlarını karşılar ve düşük işletme maliyetleri ile göz doldurur. Mobil vinçler, sıradan forkliftlere mükemmel bir alternatiftir ve ayrıca ağır hizmet tipi vinçlerin mükemmel bir alternatifi olarak kullanılabilir. Performans, hareket hassasiyeti ve kompaktlık kendileri için konuşur. Bu arada, elektrikli tahrikli bu endüstriyel vinçler 2.000 kg’dan 90.000 kg’a kadar yükleri kaldırabilir ve bu nedenle endüstriyel sektörde özellikle popülerdir. Bir elektrikli vinç, iç mekanlarda özel kurulumları herhangi bir egzoz dumanı veya gürültü olmadan gerçekleştirir- bu büyük bir avantajdır.
Tam donanımlı bir vinç atölyesi ve kullanılması mobil vinçlerin bakım onarımı konusunda geniş deneyime sahip yetkin bir teknisyen ekibi, her türlü onarım ve bakım işini gerçekleştirmemizi sağlar. Bir mobil vincin revizyonu, modernizasyonu, bakımı ve onarımı çok fazla bilgi ve deneyim gerektirir. Uzmanlarımız, tüm yaygın marka ve tiplerdeki vinçlerin hem bakımını hem de onarımını yapabilir. Mobil vinç atölyemiz, bir müşteri olarak hem birinci sınıf hizmeti hem de çok yüksek kaliteyi deneyimlemenizi sağlar.
- TELESKOPİK VİNÇLER
Teleskopik vinçler, ağır yüklerin kaldırılmasını kolaylaştıran ve tonlarca malzemenin bir yerden bir yere taşınmasını kolaylaştıran özel ekipmanlardır. Teleskopik vinçler, nesneleri taşımak için kullanılan bir tür ağır vinçtir.
Teleskopik vinçler gibi vinçler genellikle günlük taşıma operasyonlarında kullanılır, ancak bu ağır vinçlerin, nakliye limanlarında manevra operasyonlarının yürütülmesi söz konusu olduğunda çok önemli olduğu unutulmamalıdır.
Teleskopik vinçler, malları ve eşyaları esnek bir şekilde taşımaları anlamında hareketlidir. Ayrıca teleskopik vinçler ayrıca yükseklik ayarı ile donatıldığından, yüklerin bir yerden başka bir yere taşınması ve taşınması söz konusu olduğunda yükseklikle ilgili sorunlar tamamen ortadan kalkmaktadır.
Teleskopik Vinç Nedir?
Enmar, ağır yüklerin kaldırılmasını kolaylaştıran ve tonlarca malzemenin bir yerden bir yere taşınmasını kolaylaştıran özel ekipmanlardır. Teleskopik vinçler, nesneleri taşımak için kullanılan bir tür ağır vinçtir.
Teleskopik vinçler gibi vinçler genellikle günlük taşıma operasyonlarında kullanılır, ancak bu ağır vinçlerin, nakliye limanlarında manevra operasyonlarının yürütülmesi söz konusu olduğunda çok önemli olduğu unutulmamalıdır.
Teleskopik vinçler, malları ve eşyaları esnek bir şekilde taşımaları anlamında hareketlidir. Ayrıca teleskopik vinçler ayrıca yükseklik ayarı ile donatıldığından, yüklerin bir yerden başka bir yere taşınması ve taşınması söz konusu olduğunda yükseklikle ilgili sorunlar tamamen ortadan kalkmaktadır.
Nakliye limanlarında teleskopik vinçler mümkün olan en iyi hizmetlerden birini sunar. Bunun nedeni, bir limanın sürekli olarak faaliyetle dolup taşan bir yer olmasıdır. Herhangi bir limanda yük bindirme ve boşaltma, bir saniye bile duraksamadan gerçekleşen bir işlemdir. Durum böyleyken ve diğer bazı ağır vinç türlerinin dezavantajları göz önüne alındığında, teleskopik vinçler bir limandaki görevlerin sorunsuz bir şekilde yerine getirilmesi için birinci sınıf destek sunar.
Teleskopik vinçler, gemiden kıyıya çalışma veya açık denizde petrol platformlarının montajı gibi her türlü denizcilik işinde de önemli bir rol oynamaktadır.
Deniz vinçlerinin yaygın uygulamalarından bazıları aşağıda listelenmiştir:
- Vinçler, ekipmanın derin denizlerden veya diğer bazı su yollarından hem batmasına hem de kaldırılmasına yardımcı olur, yani vinçler, deniz tabanında veya deniz tabanından ekipman veya malzemenin taşınmasına izin verir.
- Vinçler, ekipmanı veya yükü güverte etrafında taşımak için kullanılır.
- Vinçler, ekipman ve malzemelerin diğer platformlara ve diğer gemilere yüklenmesine yardımcı olur.
Teleskopik Vinçlerin Tarihçesi
İnşaat Sektörü, vinçlerin kullanıldığı bilinen ilk alan oldu ve inşaat vinçlerini ilk geliştirenler Antik Yunanlılar oldu. Bu eski vinçler ya insanlar tarafından ya da eşek, öküz vb. hayvanlar tarafından sürülürdü.
İlk inşa edilen vinç, daha kısa erişimli bir pergel vinçti. Bunlar, malzemenin manuel olarak taşınmasının inşaat sürecini yavaşlattığı ve dolayısıyla inşaatı sabitlemek için mühendislik vinçlerinin geliştirildiği daha uzun inşaatlar için kullanıldı.
15. yüzyılda okyanuslar üzerinden ticaretin başlamasıyla birlikte denizcilik sektörü de bu inşaat vinçlerinden etkilenmiştir. Endüstri, ağır yüklerin yüklenmesi ve boşaltılması için vinçlere ihtiyaç duydu ve inşaat vinçleri ana hatlarıyla deniz vinçleri geliştirmeye başladı.
Sonra ilk kez, 15. yüzyıl, gemileri yüklemek ve boşaltmak için ilk liman vincine tanık oldu. Bu vinçler başlangıçta ahşaptan yapılmıştı ancak sanayi devrimi ile birlikte ahşap vinçlerin yerini tamamen demir, çelik ve dökme demir aldı.
18. ve 19. yüzyılda, manuel vinçlerden çok daha verimli olan ve limanlarda etkileyici hizmetler sağlayan buharlı ve elektrikli vinçler geliştirildi. 20. yüzyılın sonlarında, bugün teleskopik vinçler veya teleskopik bomlu vinçler olarak adlandırdığımız bomlu vinçler faaliyete geçti.
Hidrolik vinçlerdir ve her türlü ağır araca monte edilerek üstten çalıştırılabilirler. Malların ve yükün kaydırılması gereken yerlere sürülebilirler. Daha fazla teknik ilerleme, hizmetlerde daha fazla esneklik, daha yüksek kaldırma kapasiteleri ve yükseklik kontrolleri sağlayarak teleskopik vinçlerin çalışmasını iyileştirdi.
Teleskopik Vinç Çeşitleri
Teleskopik vinçler farklı kategorilerde şu şekilde sınıflandırılabilir:
- Denizcilik Endüstrisi tarafından taşıma kapasitelerine göre iki tip Teleskopik vinç standartlaştırılmıştır: döner silindirli daha küçük modeller (HM tipi) ve döner halkalı daha büyük modeller (HMR tipi).
- Teleskopik vinçler de yapım şekillerine göre tek üniteli teleskopik vinçler ve çift üniteli teleskopik vinçler olmak üzere iki kategoriye ayrılır. Teleskopik vinçler bazen bir yerden başka bir yere kolayca taşınabilen tek bir ünite veya iki üniteli ekipman olarak inşa edilebilir. Çift üniteli bir teleskopik vinç, iki parçadan oluşur. Teleskopik bir direk ve pergel adı verilen bir üst yapı. Üst yapı kamyon üzerine monte edilebilmekte ve teleskopik vinç gibi çalışabilmektedir.
- Teleskopik vinçlerin, vinçlere güç sağlayan motor sayısına göre sınıflandırılmasına göre iki tiptirler: Tek motorlu makineler ve ayrı motorlu makineler. Birincisi, hem alt takımlara hem de vincin üst yapısına güç sağlayan tek bir motora sahipken, birincisi, alt takıma ve üst yapıya güç sağlayan ayrı motorlar nedeniyle daha verimli ve daha büyük taşıma kapasitesine sahiptir.
Herhangi bir limanda, yükün doğru konteynerlere kolayca taşınmasını ve taşınmasını sağlayan ve böylece mümkün olan en iyi şekilde kullanım sağlayan bu tür teleskopik vinçlerden çok sayıda bulabilirsiniz.
Teleskopik vinç ile diğer geleneksel vinçler arasındaki temel fark, öncekinin bir tarafa yerleştirilmiş birkaç boru içeren içi boş bir boma sahip olmasıdır. Bir hidrolik mekanizma, kirişin uzama ve kırılma hareketini sağlar.
- KIRMA BOMLU VİNÇ
Bir şantiyede vinç gördüğünüzde muhtemelen ilk dikkatinizi çeken şey göğe doğru uzanan uzun koldur. Vincin bu kısmına bom adı verilir ve makinenin en dikkat çekici ve önemli özelliklerinden biridir.
Vinç bomu, inşaatta büyük nesneleri hareket ettirmek için kullanılan uzun sabit veya hidrolik bir koldur. Bir yükü konumlandırırken ağırlığın çoğunu taşır ve uzunluğu bir vincin maksimum erişimini belirler. Vinç bomları, vincin tipine bağlı olarak çeşitli roller ve görünümler üstlenir.
Bir vinç kolu basit bir cihaz gibi görünebilir, ancak çalıştırılması yüksek düzeyde hassasiyet gerektirir. Bir vinç bomunun nasıl çalıştığını ve diğer önemli vinç bileşenleriyle nasıl etkileşime girdiğini öğrenmek için okumaya devam edin.
Vinç Bomu Nasıl Çalışır?
İki farklı vinç bomu türü vardır: kafes bomlar ve hidrolik bomlar. Her ikisi de nesneleri ve malzemeleri kaldırmak ve taşımak için aynı amaca hizmet ederken, farklı şekillerde çalışırlar.
Kafes bom
Kafes bomlar, “W” veya “V” şeklinde birbirine kaynaklanmış çok sayıda çelik çubuktan oluşur. Bu kafes şeklindeki tasarım bomun gücünü artırır ve ağırlığını en aza indirerek onu kule ve paletli vinçler için ideal hale getirir.
Kafes bomlar sabit bir uzunlukta kalır, ancak bir yükü hareket ettirirken dönebilir, eğilebilir ve yan yana hareket edebilir. En büyük vinçler genellikle kafes bomlar içerdiğinden, mühendisler, vinci sabit tutarken ağır yükleri kaldırmak için gereken eğim açısını dikkatli bir şekilde hesaplamalıdır. Operatör kabini, bomun hareketlerini kontrol etmek için bir dizi düğme, joystick ve bir bilgisayar güvenlik sistemi ile donatılmıştır. Bom doğru konuma geldiğinde, operatör yükü kaldırmak ve indirmek için bom boyunca uzanan kaldırma sistemini kullanır.
Hidrolik Bom
Kafes bomların aksine, hidrolik vinç bomları farklı uzunluklarda uzayabilir ve nakliye için geri çekilebilir. Genellikle teleskopik veya direk benzeri bir görünüme sahiptirler ve güçlü bir hidrolik sistem kullanarak çalışırlar.
Bu sistem, hidrolik sıvıyı piston içeren silindirlere pompalayarak çalışır. Bir pompa, pistonları içeri ve dışarı iten basınç oluşturarak vinç bomunun bölümlerinin uzamasına veya geri çekilmesine olanak tanır. Hidrolik sistemler en çok teleskopik vinç bomlarında kullanılmakla birlikte katlanır vinç bomlarında da kullanılabilir.
Katlanır vinç bomları bir teleskop gibi uzamak yerine katlanır ve bu da onları ultra hassas hareketler gerektiren kompakt şantiyeler için ideal hale getirir. Teleskopik bomlarla aynı hidrolik sistemi kullanırlar ancak daha fazla eklem noktası içerdiklerinden, çalışmak için daha fazla hidrolik silindir gerektirirler.
Vinçler ve Bomlu Kamyonlar
Vinçler ve bomlu kamyonlar benzer özelliklerinden dolayı birbirleriyle kolayca karıştırılmaktadır. Her ikisi de şantiyelerde ağır malzemeleri kaldırmak için kullanılır ve bomlar her iki makinede de ortak özelliklerdir. Ancak, bazı temel farklılıklar onları birbirinden ayırır.
Vinçler
Vinçler sabit veya hareketli olabilir ve çeşitli boyut ve stillerde olabilir. Ağır malzemeleri kaldırmak için tasarlanmışlardır ve bunu yapmak için bir dengeleyici ve karşı ağırlık sistemi kullanırlar. En yaygın türlerden bazıları kule, arazi tipi, hidrolik, sabit ve kamyona monte vinçleri içerir.
Kamyon üstü vinçler
Kamyon üstü vinçler tipik olarak vinçlerden daha küçüktür ve daha hafif yükleri kaldırmak için tasarlanmıştır. Sıradan kamyonlar gibi hareket ederek şantiyelerde daha hızlı ve daha kolay manevra yapmalarını sağlarlar. Vinçlerin aksine, dengede kalmaları için karşı ağırlıklara veya payandalara ihtiyaç duymazlar ve yalnızca hidrolik bomlar kullanırlar. Ek olarak, bazı bomlu kamyonlar, bakım çalışanlarını başka türlü erişilemeyecek yerlere kaldırmak için bir yükleme sepeti kullanır.
Diğer Önemli Vinç Bileşenleri
Vinçler, ağır yükleri güvenli bir şekilde kaldırmak ve taşımak için birlikte çalışan birden fazla parçaya sahiptir. Vinç bomu ile etkileşime giren ana bileşenlerden bazıları şunlardır:
Pergel
Pergeller, benzer görünümlerinden dolayı bazen vinç bomlarıyla karıştırılır. Kafes vinçlerde, vinç kolu, yük ile vincin ana destek sistemi arasına ekstra mesafe koymak için genellikle bomdan uzar. Kollar, kule vinçlerde ortak özelliklerdir ve farklı iş türleri için ihtiyaç duyulduğunda ayrılabilirler.
Karşı Ağırlık ve Ayaklar
Vinçler bu tür ağır yükleri kaldırdıklarından, yükün ağırlığını dengelemek ve devrilmelerini önlemek için karşı ağırlıklara ve payandalara ihtiyaç duyarlar. Karşı ağırlıklar tipik olarak bomun arkasındaki vincin arkasına monte edilir ve farklı boyutlardaki yükleri barındırmak için hem istiflenebilir hem de çıkarılabilir.
Denge ayakları, vinç kullanımdayken dengeyi artırmak için mobil vinçlerde kullanılan ağır kirişlerdir. Açıldıklarında şasiden dışarı doğru uzanırlar ve vincin yükünü eşit şekilde dağıtmak için düz bir destek kullanırlar. Payandalar, uzatmak ve geri çekmek için bir hidrolik sistem kullanır ve düzgün çalışması için düz bir yüzeye ihtiyaç duyar.
Tel halat
Vinçlerin ağır yükleri kaldırmak ve desteklemek için kullandıkları metal halatlara tel halat denir. Tel halat, bir çekirdeğin etrafında bir helezon şeklinde bükülmüş çok sayıda çelik telden yapılmıştır ve aşırı gerilime karşı kırılmadan dayanacak şekilde tasarlanmıştır. Tel halat, bom boyunca uzanır ve yüklerin kaldırılmasından ve indirilmesinden sorumlu sistem olan bir vinç asansörünün ana bileşenidir.
Yük Bloğu
Yük bloğu, vincin kablolarının ucundan sarkan ve yüke bağlanan bir cihazdır. Tipik olarak çelikten yapılır ve bir yüke bağlı değilken tel halat üzerindeki gerilimi korumaya yetecek kadar ağır bir kanca, yatak, döner ve makara seti içerir.
Üst Araba
Bir vincin üst taşıyıcısı, motor, kabin ve tel halat tamburu dahil olmak üzere çok sayıda vinç bileşenini barındırır. Bom, bir dizi bom ankrajı aracılığıyla üst taşıyıcıya bağlanır ve operatör, vincin kontrollerini bu bakış noktasından yönetir.
Vinç bomları, bir vincin en iyi bilinen parçalarından biridir ve bunun iyi bir nedeni vardır. Çeşitli şekil, boyut ve stillerde gelen çok yönlü makinelerdir. Vinç bomları inşaattaki en ağır yükleri kaldırmak için gereklidir ve dünyanın en yüksek binaları onlarsız var olamaz.